استفاده از هرگونه ادوات سنگین ساختمان‌سازی در محور تاریخی پشت مطبخ اصفهان غیرقانونی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر ممنوعیت استفاده از هرگونه ادوات و ماشین‌آلات سنگین ساختمان‌سازی در محور تاریخی پشت مطبخ اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر ورود ماشین‌آلات سنگین ساختمان‌سازی به محور تاریخی پشت مطبخ اصفهان در ضلع جنوب غرب مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) همکاران یگان حفاظت این اداره‌کل با حضور در این محور از ادامه عملیات ساخت‌وساز و تخریب در یکی از پلاک‌های این مجموعه جلوگیری کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در طی سه روز گذشته به همراه نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، در سه مرحله از این محور بازدید کردم و به مالک پلاک متخلف نیز به‌صورت کتبی اخطار داده شد تا از استفاده از ماشین‌آلات سنگین در خاک‌برداری در پلاک خود، خودداری کند.

او افزود: برای متقاضیان ساخت‌وساز در محورهای تاریخی و فرهنگی، با همکاری ۲ نهاد اداره‌کل و شهرداری، در ابتدای امر، مکاتبه در خصوص چگونگی ساخت‌وساز، میزان ارتفاع و مواردی ازاین‌دست انجام می‌شود و پس از صدور پروانه ساختمانی، باستان شناسان اداره‌کل در محل حاضر و بر روند خاک‌برداری و گودبرداری نظارت می‌کنند.

کرم‌زاده تصریح کرد: عملیات خاک‌برداری در محورهای تاریخی صرفاً با ماشین‌آلات سبک و یا به‌صورت دستی با نظارت این اداره‌کل مجاز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100057
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha